Kaptanın Seyir Defteri "Alfa Twilight" Bölüm 2
20.12.2009
Canakkale bogazina 3-4 saatlik yolumuz kala makine arizalaniyor ve firtinanin ortasinda biranda sürüklenen gemi pozisyonuna düsüyoruz. "Acik denizde demir atma sansiniz olmadigi icin rüzgar nereye götürürse oraya gitmek durumundasiniz." Bizde ayni bu durumdaydik iste ve rüzgar bizi tam da Canakkale seperasyon hattina dogru saatte 2millik bir süratle sürüklüyordu. 1.5 gün süren makine tamirinden sonra nihayet makinamiz tekrar calisir konuma geliyor ve Canakkale bogazindan icdas limanina sorunsuz yanasiyoruz. Manevralarda geminin makina kontrolü ve dümen kontrolü bende oluyor. Kaptan ve pilotun talimatina göre gemiyi yanastiran 3. Kisiden biri oluyorum. İlk manevramda kaptan tarafindan takdir edilmek ve bu takdirler her manevra sonrasinda gelmeye basladikca iyice kendimi denizci moduna girmis hissediyorum. Ama hala eksiklikler var…Hala 6aya kaptirabilmis degilim kendimi.Gözüm sürekli takvimde. J
Kisaca toparlamak gerekirse…sabah 7.30da pes pese kurulmus 10alarm ve kamarotun telefon ile aramasiyla uyaniyor 8’e kadar kahvaltimi yapiyor ve 8de köprüstü vardiyasini devraliyorum. Aksam 16.00a kadar ayakta dikilip gözcülük, saat basi jurnal ve gps log book dolumu yapiyor 16.00dan 17.30a kadar kamaramda istiraat edip yemekten sonra 20.00’e kadar uyuyor ve 20.00’de vardiyayi devraliyorum. Gece 24.00’e kadar süren bu vardiyadan sonra ilik bir dus ardindan kendimi yataga, ertesi gün 7.30da ayakta olmak üzere birakiyorum. Ama isler her zaman böyle sistemli yürümüyor denizcilikte…Mesela Yorucu bir günün ardindan yataga yatiyor ve 3saat sonra telefonunuz caliyor. “birazdan pilot gelicek” Bunun anlami yanasma manevrasi var demek ya da bogaz gecisi yapiliyor demek. Kalkar pilotu karsilar manevrayi yaparsiniz ve birde bakarsiniz saat sabahin 6si olmus…Bu saatten sonra uyumanin anlami yoktur. İste bu tip durumlar üst üste birkac gece tekrarlayinca isyan bayraklari cekiliyor ister istemez. Ama Bu gemide profosyenel bir zabit kadrosu var ve tamamen birbirimizi dinlendirmeye odakli calistigimizdan nekadar yorulsak da mutlaka telafi ediliyor. Tüm bunlarin disinda gün gectikce gemideki sorumluluklarim artiyor ve kendimide bir zabit olarak görmeye basliyorum. Vardiyanin en güzel yani Süvari bey’in anilarini dinledigimiz zamanlar. Allah bozmasin kendisi son derece geyik ve firlama bir tip ama sanmayinki ortam sulu… Aksine is zamani is, geyik zamani geyik olayi söz konusu. Calisirken herkesin neseli olmasi is verimini de arttirmiyor degil. Hepimizin ortak noktasi bu isin delilik oldugunu düsünüyor olusumuz. Bugün ayin 30’u libyadayiz gemiye geldigim günden beri araliksiz hava yiyoruz.Ve sallanmaktan biktim usandim diyebilirim J Hepimiz usandik…

Hersey biyana vardiyada ufka bakarken bazi seylerin degerini daha iyi animsar oldum… 3günlük dünya da yilin 10ayi ailemden sevgilimden dostlarimdan ayri kalmanin bir anlami yok… Bu tam bir sacmalik. Bence denizcilik hic kimsesi olmayanlarin isi. Bu günlerde düsündügüm tek sey karada ne is yapabilirim? Saka biryana bu meslekten tamamen vazgecmek üzereyim. Günlerimi denizde mavi denize bakarak gecirmemeliyim. Sabah trafigine takilip ise gec kalmaliyim küfür etmeli sinir olmali, patronumdan uyari almaliyim, Yorgun argin eve dönerken yine trafikte bolca küfür ve kavga ederek eve ulasmaliyim! Huzurlu yemek kokan evime! Sıkıldığım zaman internete girebilmeli ya da cikip taksime icmeye gidebilmeliyim. 15gün Cok cabuk gecti inkar edemem ama yinede geriye kalan 5ay nasil gecicek bilmiyorum.

Yorumlar
Yorum Gönder